wELCOME TO MY BLOG

TENSION

on Sabtu, 5 Februari 2011
Rasa-rasanya semua orang familiar dengan word 'TENSION' especially student yang macam aku. Apa ada dengan tension?Haa...mai2 aku nak habaq. Sem nie aku tension ngan banyak benda. Tension ngan assigment yang berlambak-lambak, tension ngan manusia yang bermuka dua, baik di depan tapi menikam dari belakang, tension ngan karenah birokrasi yang ambil sikap sambil lewa just disebabkan title aku sebai seorang 'student' & macam2 lagi laa....Tapi, aku tak nak mengeluh sangat. Sebab ustaz aku masa sekolah rendah dulu pernah cakap,"Allah akan menguji hamba-Nya dengan pelbagai dugaan dan masalah. Mereka yang tabah dan sabar akan mendapat syafaat di kemudian hari'. Satu perkara positif yang aku dapat dari word of the day iaitu tension ialah aku menjadi lebih sabar. Bukan nak meninggi diri tapi dari perspektif aku, tension secara tak langsung mendidik kita menjadi lebih sabar dan tabah. So, aku berterima kasih kepada tension kerana menjadikan aku insan yang lebih baik pada hari ini berbanding semalam.Hehehe.So, kepada mereka2 yang tension, rilek2 aja k.Sekian,daa....

0 comments:

Catat Ulasan